Loading... (0%)

Invinging av Vindpark Fredriksdal

26 juni 2014

Pressmeddelande 19 juni 2014

Stena Invigde Vindpark Fredriksdal och höll utdelning av Vindbonus.

Stena Renewable invigde Vindpark Fredriksdal den 18 juni. Parken består av 10 vindkraftverk och är nu färdigställd och igång med full kapacitet.

Ca 150 gäster bjöds in till invigningen och det serverades lunch med lokala råvaror, bjöds på underhållning samt information om verksamheten. Även Stena Recycling informerade om sin nya deponi som just nu byggs i Nässjö. Peter Zachrisson, VD för Stena Renewable höll ett invigningstal och projektledare Magnus Igel informerade om parkens kapacitet. ”Vi är stolta över Vindpark Fredriksdal och den är ett gott exempel på att vindkraft gör skillnad, både för miljön och för det lokala föreningslivet”, sa Peter.

I samband med invigningen bjöds utvalda lokala föreningar in för att vara med på utdelningen av Stena Renewables Vindbonus. Vindbonusen utgår med 10 000 kronor per vindkraftverk och år och det är öppet för alla föreningar i vindparkens närhet att ansöka. Ansökningstiden för Fredriksdal går ut 1 juni varje år. De som fick vara med och dela på årets Vindbonus är: Fredriksdals Samhällsförening, KFUM Nässjö Basket, Fredriksdals Bollklubb, Nässjö Orienteringsförening, Nässjö Jaktskyttecenter och Nässjö IF. ”Årets Vindbonus går till en rad olika och högst varierande ändamål”, konstaterar Peter. Nästa år kommer det en ny chans att söka Vindbonus för Vindpark Fredriksdal

Kontakt:
Peter Zachrisson, VD Stena Renewable AB, tel 0704 85 53 93

Stena Renewable AB ingår i Stena Sfären som är aktiv inom återvinning, färjelinjer, offshore, rederi, fastigheter och finans. Stena Renewable AB är en långsiktig investerare inom förnyelsebar energi.

Stena_invig_MagnusIgel_wTJ058Stena_invig_wTJ082Stena_invig_band_wTJ072

Din webbläsare (Internet Explorer 8) är utdaterad. Uppdatera din webbläsare för att få bättre säkerhet och en bättre upplevelse på vår site.

Uppdatera din webbläsare